söndag 16 december 2012

Ja då var det redan 3:dje advent. Julen närmar sig med stormsteg. Alla julklappar är ännu inte inhandlade Men det är ju några dagar kvar,så det ska nog blir klart.  Den vackra snön har i dag regnat bort, hoppas att det kommer lite ny snö före jul. Så är det med vintern när man bor på västkusten!
Jag har inte haft någon större sy inspiration dom senaste veckorna, det är alltid så mycket annat som ska göras i december.  Jag sydde lite i november bl.a denna väskan.
Jag är aktiv i Solberga Röda Korskrets i Kode. Vi har bazar i slutet av november varje år. Till den ystar vi ost och har även en hel del broderade dukar och mycket annat hantverk. Jag har sytt två stycken vetekatter som var med på auktionen. Det kommer alltid mycket folk och det inbringar en hel del pengar som vi använder till lokala aktiviteter i Kode. tex vi sponsrar två simmskolor och resor för pensionärer.Vi har även köpt en hjärtstartare som vi har placerat i kyrkan. och även haft utbildning på.
Det var allt för denna gången. Jag lägger ut bilder så fort jag blir klar med alla mina ofulbordade verk.
Ha en bra vecka!

2 kommentarer:

  1. Jättefin väska och vilka härliga vetekatter.

    SvaraRadera
  2. Finfin väska, härliga färger.
    Och katterna då... så söta. Hoppas dom genererade en del pengar till er verksamhet.

    Ha det gott,
    Anne-Marlen

    SvaraRadera